יום שישי, 11 במרץ 2011

עוצמה נשית


 
חיוניות רוגע ופתיחות. דבקות חכמה וטוהר. שמחה שלווה והרמוניה. זרימה איזון ואחריות. בתוך שרשרת גבולות רצופה באבנים טובות תקים האישה את ביתה.תבנה גג ומגן - המח מוביל הלב מצפן. בין קירות לבנים ישכנו, החכמה הבינה והדעת. האהבה הצדק והרחמים.

...ממושא לשירי אהבה ועד יעד לכיבוש במלחמה. שנואה ואהובה כנועה וכנה. פתיה ומפתה. ברוכה ומקוללה. המין היפה המין השווה. המין החזק המין הנשלט. מה לא אמרו עליה; שאי אפשר איתה, ואי אפשר בלעדיה. שהיא צריכה להיות יפה. שהיא צריכה להיות אופה. שהיא מלאך. שהיא שטן. שהיא לא יודעת לנהוג, ושהיא צריכה לשתוק. שבעצב תלד בנים, ושמקומה בין הסירים.

אם לצאת למלחמה, זו לא השאלה, כל בוקר שעולה, יש לה אחת חדשה. מלחמה אחת - מול הגיל והמראה מלחמה שנייה - מול הזמן והשעה. מלחמה אחת מול ילדותה שחלפה. מול דעות קדומות, מלחמה שנייה. מלחמה אחת של צרכים ורצונות. מלחמה שנייה על ריגושים ומחוות. כל כך הרבה, מלחמות מתנהלות לה בראש, עד כי, לא תמיד זוכרת את מי מנסה לכבוש.

מעמד האישה בסימן קריאה! יום האישה הבינלאומי צויין השבוע בסימן מאה שנות מאבק. מאבק להכרה בכח הנשי ככח מניע לשלום שוויון ובטחון - תבורכנה נשות החיל אשר ידן בעשייה ואשר בזכותן רבות מאיתנו ראויות להשמיע את קולנו, לעמוד על דעתנו, ולחרוץ את דיננו בידינו.

ברם, בשנים האחרונות מתקבל הרושם שכל היום הזה הוא לא יותר מעוד סיבה למסיבה. חגיגת הנצחון של "המין החלש" שכבר שכח בעבור מה ובמי הוא נאבק, ובעיקר מניף סיסמאות בשם השוויון. מאה שנה חלפו מאז הדגל הראשון הונף בשם המאבק ומאז חלו תמורות רבות
ומבורכות במעמד האישה. אולם נראה שברשימת המטרות הלא כתובות, נושאות הדגל, שכחו שהרצון הטוב שלהן לעמוד בראש לא תמיד עולה בקנה אחד עם הטוב שיש להן להציע. הן עסוקות בלקדם את עצמן בשם היותן נשים ופחות מקדמות את הטוב שראוי להתקיים. הן מקדמות סיסמאות של שוויון ונושאות בקרבן תחושה תמידית של קיפוח. מנסות להוכיח לעולם שהן טובות יותר יעילות יותר מחושבות יותר בשם ההעדפה המתקנת ושוכחות שמי שעסוקה תדיר בלהוכיח את עצמה לעולם לא תהיה שווה כל עוד את האנרגיות שלה היא מתעלת להשוואה במקום לתפוקה. נשים שהצליחו באמת לא ניסו להוכיח דבר מלבד היכולות הטמונות בהן. גם אם היה וחשו נחותות , לא נתנו לזה להשפיע על העשייה שלהן. נשים מצליחות הן נשים המודעות לעוצמה שלהן בד בבד לחולשות שלהן. נשים מצליחות הן נשים שבמאבק הפנימי בינן לבין עצמן מצליחות לשמוע ולהקשיב לקול השקט בתוכן המניע אותן קדימה- חף מקיפוח ואשמה חף מהגדרה ובושה. קול איתן ולא מנעד בהלך הרוח הכללי . אישה שכבשה את יעדייה בחיים יהיו אשר יהיו היא אישה שלמה, לא מושלמת, שחיה בשלום עם עצמה, מול המראה, ומול החברה. אישה מצליחה היא זו הנאמנה לעשייה וליצירה.

הבריאה, היצירה, האדמה. המדינה. הארץ - הטובה. הנשמה. השכינה. הנפש. השמש, והלבנה כולן ממין נקבה. מכולן נשאב את הכח לברוא ליצור לתת, להיות, לנשום, לשכון, להכיל, לחמם, להאיר.

תומכות ומתמסרות - תנו לה מפרי ידיה * שוקדות ופשוטות - שקר החן והבל היופי
רכות ורגישות- רבות בנות עשו חיל * קלות ומורכבות -יקומו בניה ויאשרוה
צפונות ומזינות - צופיה הליכות ביתה * פורצות דרך, חופשיות - פיה תפתח בחוכמה
ענוגות ועומלות - עז והדר לבושה * סמוכות וחרוצות - סדין עשתה ותמכור
נבונות ונאהבות - נודע בשערים בעלה * מקימות ומרגיעות - מרבדים עשתה לה
לומדות ומגוננות - לא תירא לביתה * כנועות ומבינות - כפה פרשה לעני
יודעות ומתעניינות - ידיה שילחה בכישור * טועות ומתקנות - טעמה כי טוב סחרה
חולמות וחומלות - חגרה בעז מתניה * זוהרות וכובשות - זממה שדה ותקחהו
ותרניות ויעילות - ותקם בעוד לילה * הולכות מחושבות - היתה כאניות סוחר
דוחפות ומדרבנות - דרשה צמר ופשתים * גבורתן בבגרותן - גמלתהו טוב ולא רע
בטוחות ובונות - בטח בה לב בעלה * אשת חיל מי ימצא- אל אישה תשוקתה.

  ברוך שעשני אישה.